مخاطبان هدف را شناسایی کنید
یک مخاطب هدف ممکن است افرادی از گروه سنی خاص، حرفه، سطح درآمد، جنسیت، وضعیت تاهل و غیره یا هر ترکیبی از این عوامل را توصیف کند. این بروشور باید با توجه به اهداف مورد نظر شما طراحی شود. به عنوان مثال، یک بروشور با هدف مادران جوان باید از یک بروشور با هدف بازنشستگان متفاوت باشد.

قبل از اینکه شروع به طراحی کنید، یک پوشه ایجاد کنید و در آن موارد زیر را آماده و جمع آوری کنید:

لوگو: در صورتی که لوگو دارید، نسخه با وضوح بالا را آماده کنید تا از کیفیت آن در چاپ آسوده خاطر باشید. تبلیغات

تصاویر: بهترین عکس های محصولات و خدمات خود را انتخاب کنید. دوباره مطمئن شوید که آنها با کیفیت و وضوح بالا هستند. سعی کنید از تصاویر قدرتمند و خیره کننده استفاده کنید.

متن: پیغام شما مهم است، پس کمی وقت خود را برای تهیه متن بگذارید. وقتی مردم شروع به خواندن بروشور می کنند، انتظار ندارند که یک رمان بخوانند، اطلاعاتتان را صریح و ساده ارائه دهید. مشتریان می خواهند مهم ترین اطلاعات در اختیار آن ها قرار گیرد سعی کنید روی یک یا دو پیام کلیدی تمرکز کنید. تبلیغات

معرفی / درباره ما: یک بروشور فرصتی است برای اینکه بگویید چه کسی هستید و چه محصولات یا خدماتی ارائه می دهید با این کار می توانید در ذهن مخاطب اطمینان ایجاد کنید.

جزئیات تماس: برای این که مشتریان بتوانند با شما در ارتباط باشند اطلاعات تماس و آدرس ایمیل و شبکه های اجتماعی خود را قرار دهید.

هنگامی که متن، لوگو و تصاویر خود را تهیه کرده اید، آماده، ساختن بروشور هستید.

کاغذ خود را انتخاب کنید
کاغذی که به سبک بروشور شما مناسب است را انتخاب کنید. برای چاپ بروشور عموما از انواع کاغذهای گلاسه (مات – براق) استفاده می شود.

استفاده از سلفون مات یا براق و استفاده از یووی می تواند بیشتر توجه مخاطب را جلب کند.

خط تا و سایز بروشور را انتخاب کنید:
براساس نیاز به فضا و میزان اطلاعات و تصاویر سایز را انتخاب کنید. به محتوای خود نگاه کنید و درباره هدف از بروشور خود فکر کنید تا تصمیم بگیرید که چه خط تایی مناسب است. با بروشورهای تاشو می توانید اطلاعات را دسته بندی کنید و مخاطب را به توجه کردن و مطالعه وادار کنید. در ادامه به معمول ترین خط تا ها در بروشور می پردازیم.

بروشور دولت:
بروشورهای دو لتی با نام نیم تا هم شناخته شده‌اند. این نوع خط تا باعث ایجاد 4 پنل می شود که خواندن مطالب آن آسان تر و زمانی که صرف خواندن آن ها می شود کمتر است به همین دلیل بیشتر در رقابت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. البته که همه مشاغل و کسب و کارها می‌توانند با بروشورهای دولتی خدمات و محصولات خود را معرفی کنند.

بروشور سه لت:
این نوع بروشور در بین بروشورها از محبوبیت خاصی برخوردار است که اغلب انتخاب مناسبی برای آگهی های تبلیغاتی است. مهم ترین ویژگی بروشور سه لت این است که فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این بروشور دارای 6پنل است که یکی پنل رویی و دیگری پنل پشتی به حساب می آید.پنل جلو معمولا برای نمایش آرم شرکت و آخرین پنل برای ذکر جزئیات تماس مورد استفاده قرار می گیرد. از پنل های داخلی هم جهت برجسته کردن محصولات یا خدمات استفاده می کنند البته بسته به نحوه خط تا ممکن است این ساختار تغییر پیدا کند.

نحوه ی تا خوردن بروشور 3 لت:
تا خوردن بروشور 3 لت به دو روش معمول آکاردئونی و دروازه ای صورت می گیرد. بروشور آکاردئونی به دلیل شباهت با آکاردئون به این اسم نامیده شده است. در این حالت پهنای لت ها معمولا هم اندازه تعیین می‌شوند. این بروشور به صورتی طراحی می شود که علاوه بر این که مخاطب هر صفحه را به صورت مجزا می بیند، می تواند کل بروشور را در یک نگاه مشاهده کند. فروش

بروشور 3 لت آکاردئونی

در بروشورهای دروازه ای با تا کردن قسمت های راستی و چپی به میانه،طرحی فیزیکی مشابه با دروازه ایجاد می شود. در این حالت معمولا لت هایی که بر روی لت دیگری تا می شوند، در پهنا بدلیل جلوگیری از قوس برداشتن بروشور به هنگام تا خوردن و بسته شدن کمی کوچکتر تعریف می شوند.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها